Moskisvet.com
pasje borbe
Svet na Kanalu A

VIDEO: Pasji boji v Sloveniji: Kaj se dogaja?!

Nadja Jurca
28. 08. 2014 12.19
82

Ne, pasji boji niso samo ring, znotraj katerega se dva psa (skoraj) do smrti pogrizeta in se borita za preživetje. Ne, niso le stave in vrtoglavi zneski, ki se vrtijo okoli tega. Dejstvo je, da gre z hudo zlorabo živali, rehabilitacija pa v veliko primerih ni mogoča, pa če si še tako prikrivamo oči. Pogovarjali smo se z Alenko Klemenčič, pasjo inštruktorico v Sloveniji, ki ima edina dovoljenje Uprave za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin za prevzgojo nevarnih psov.

»Tu niso samo psi, ki se bojujejo - v teh zgodbah so tudi psi, ki so načrtno vzrejeni zato, da bodo v borbah in vsi, ki so tam za vabe,« pravi Alenka Klemenčič. Verjetno marsikdo ob novici o pasjih borbah pomisli najprej na to, zakaj se nekdo ne pojavi, odvzame pse in jih 'reši', jih rehabilitira. A tu se začne še bolj žalostna plat zgodbe. »Resnica je, da je rehabilitacija psov, ki so dlje časa sodelovali borbah ali kot borci ali pa kot vabe, težka in velikokrat nemogoča. Ja, se jih da rehabilitirati do neke mere, kar pa se, ko je ta mera prekoračena, ne da več. Govorim o psih, ki so psihično in fizično zlorabljeni, da je vsaka nova izkušnja zanje nova psihična drama,« je pasje borbe komentirala Alenka Klemenčič, pasja inštruktorica v Sloveniji, ki ima dovoljenje Uprave za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin za prevzgojo nevarnih psov.

Primer: Litija

»Pri nas je težava za začetek že ta, da nimamo kapacitet, kamor bi lahko namestili zlorabljene pse,« pravi Klemenčič. »Ne pozabimo, da gre za zlorabljene pse, ki niso odraščali v normalnem okolju. Nameščeni morajo biti posamično (torej niti po dva v enem boksu). Zavetišča so polna,« opozarja.

Pasji boji: toliko prijav, pa nikoli nobene nepravilnosti. Kako je to mogoče, bomo v studiu vprašali direktorico UVHVVR, Vido Čadonič Špelič.

Svet na Kanalu A: Danes ob 18h!
Pred skoraj tremi leti je naslovnice medijev polnila zgodba o pasjih mladičkih, najdenih skupaj z odraslimi psi, treniranimi za pasje boje. Mladički niti niso bili udeleženi (ker so bili premladi) v bojih, a imajo trajne, nepopravljive posledice. Spominja se, da je bilo že ob tem primeru potrebno pse nameščati na več lokacijah. Bila sta dva odrasla in več 4-mesečnih mladičev, ki sploh niso bili udeleženi v bojih. Mislili bi si, da so ti psi zdaj srečni in živijo normalno življenje. Psi so sicer srečni, vsi so v domovih, kjer jih imajo radi in zanje lepo skrbijo. A težave so drugje. »Ena psička ne more nikamor. Čim jo lastnica odpelje na drugo lokacijo, ko gre torej iz doma, ima krvavo drisko,« je pojasnila Klemenčič. »Druga psička ima hude epileptične napade in jemlje močna zdravila. Mladiči so psihično uničeni. Na ta svet so prinesli že določene genetske predispozicije, saj so namenoma parili med seboj za borbe primerne pse. Odraščali so v živčnem okolju, poslušali in vonjali strah, psi čutijo adrenalin ljudi in psov, ki so v bližini,« je pojasnila. »Vse 4 psičke imajo velike zdravstvene težave zaradi psihotičnih stanj, v katere padajo. Vse 4 psice, so psice z zelo posebnimi potrebami in njihovi lastniki se jih zaradi tega nenormalno prilagajajo in nižajo kvaliteto svojega življenja, zato da je njim vsaj približno v redu.«

Kdo bi dejansko sprejel takšnega psa?!

Na Facebooku se pogosto pojavljajo objave o tem, kdo bi vzel katerega psa, kdo bi ga rešil, kdo bi mu ponudil doma. A resnično stanje je kruto in malo ljudi lahko resnično k sebi vzame takšnega psa. »Si želite psa, ki ne sme it ven iz domačega okolja, ker če gre, ima zaradi tega več dni krvavo drisko? Si želite psa, ki svoje psihične drame rešuje s histeričnim gibanjem, v katerem se vedno poškoduje? Si želite psa, ki ne more biti sam in ga ne zadrži nobena kletka? Si želite psa, ki je ob novih ljudeh sposoben ugrizniti, ker ga je tako strah? Koliko vas je takšnih, ki bi si želeli takega psa? In koliko vas je takšnih, ki boste odgovorni in takega psa ne boste s siljenjem v neko vedenje, ki je za vas sprejemljivo, še bolj psihično zlorabili? Koliko vas je, ki boste prepoznali vse te znake, ki se ne pokažejo takoj, ampak šele potem, ko se pes sprosti, kar ni čez en dan ali mesec?« se sprašuje pasja inštruktorica, ki ima vsakodnevno opravka s takšnimi psi. »Ja, to je drugi del te zgodbe - rešiti psa. So tudi srečne, ampak znotraj teh srečnih je veliko takih, o katerih se ne govori, pa je nujno potrebno o njih govoriti.«

Kaj je bolj humano: evtanazija ali rehabilitacija?

»Čeprav se morda kruto sliši, je evtanazija včasih najbolj humana rešitev,« pravi Alenka. »Psi, ki so bili vzgajani za pasje boje, so psihično uničeni psi. Lahko jih rehabilitiramo, a do neke mere. Ja, so izjeme, ki se popolnoma rehabilitirajo in živijo normalno življenje. Samo koliko ljudi ima res znanje in koliko teh ljudi bo imelo potem za celo življenje tega psa?« se sprašuje. »Ne, da ga bo prevzgojilo in spravilo v red, potem pa se ga bo dalo v neke druge roke. Ker – a ni to spet psihična zloraba? Pes se naveže na človeka, mu zaupa, se mu odpre ... on pa ga da drugam?«

Pes postane nevaren, če odrašča v neprimernem okolju in če je načrtno treniran za nevarno vedenje. Alenka Klemenčič
In še nekaj besed o pasmah ...

Nevarna pasma – ali to sploh obstaja? Kot pravi Klemenčič, nevarnih pasem ni. »Nevaren je lahko vsak mešanček, velik, majhen, vitek, čokat ... Za boje uporabljajo pse tipa bull iz naslednjih razlogov: imajo visok prag bolečine, imajo stabilno telesno strukturo, so masivni, močni.« Veliko je govora o tem, da se psom 'zaklene čeljust' in da ob ugrizu ne more spustiti 'plena', da določenim pasmam začne pri nekaj letih v možgane rasti kost in se jim 'zmeša' ... »Ne, to ne drži,« odgovarja. »Nevarnih psov kot takih res ni. Pes postane nevaren, če odrašča v neprimernem okolju in če je načrtno treniran za nevarno vedenje.« Vsak, ki si omisli psa, bi si torej moral izbrati takšnega, ki ustreza njegovemu življenjskemu slogu. Ne moremo recimo pričakovati, da bo pastirski pes povsem običajno in mirno odraščal v centru mesta in se zadovoljil s tremi 20-minutnimi sprehodi na dan. Tak pes rabi gibanje, zadostiti mora svojim nagonom. Kot vodja in inštruktorica v pasji šoli se vsakodnevno spopada z najrazličnejšimi psi. Zagovarja zgodnjo socializacijo. Psi se pri njenih urah učijo skozi igro, skupaj hodijo na sprehode v mesto, zaradi česar pa so včasih prava atrakcija. Družijo se vsi skupaj - veliki, majhni, čokati, mišičasti in vitki.

Nevednost ljudi včasih pripelje do precej nenavadnih zaključkov. Alenka zato dodaja, da je naloga strokovnjakov ta, da predstavijo, kakšna je resnica in pomirijo javnost. »Strokovnjak mora biti tisti, ki bo pomiril ljudi, ki bo povedal, niso nevarne pasme, da niso psi vzrejani bili samo za borbe, ker laik sedaj res misli, da so bili bulli 'narejeni'za ubijat. Niso,« še dodaja.

KOMENTARJI (82)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
kam_to_pelje 19. 09. 2014 10.28
No pa še nekaj o tem da ti psi to potrebujejo in v tem uživajo. Uživajo v lastnikovi oz. gospodarjevi naklonjenosti in bodo naredili vse da ugodijo gospodarju. To je v njihovi krvi. Ne potrebujejoo bojev. Malo je potrebno pogledat kako so bili psi teh pasem ustvarjeni in zakaj. Zato da so služili Ljudem pri določenih nalogah. Če psa (ni važno katere pasmew je, ker zame je lahko tudi jazbečar)) od samega začetka njegovega življenja izpostavljaš določenemu okolju, ki je tako brezčutno in agresivno, ter poln čustvenih in fizičnih bolečin. Potem od takega psa ne moremo pričakovat, da bo omenjene boje sovražil in se jim bo uprl. Pač pa bo agresivno hotel nadvladat in uničit nasprotnika.
kam_to_pelje 19. 09. 2014 09.55
Po mojem osebnem mišljenju. Gre za ljudi,ki nimajo empatije ter izkrivljene norme normalnega človeka. Take ljudi bo potrebno odkriti in jim omogočit življenje v pogojih, ki jih imajo ubogi psi v njihovi posesti. Saj druge poti ne vidim. Ker v resocializacijo, kot poteka v naših zaporih ne verjamem. No itak verjamem da rek "Once Junkie, always junkie". To je rek, ki sem ga slišal prvič od enega zelo dobrega bivšega prijatelja iz najstniških let. V naši državi pa bi morali kaznovati ljudi, ki se s tem ukvarjajo, ne glede na to na katerem ozemlju na svetu. Če obstajajo interpol krimiči za ne vem kakšen kriminal. Bo potrebno malo tudi v to smer zakopat. če pa sam ugotovim da se kje to pri nas dogaja. Vse skupaj takoj prijavim policiji vido foto gradivom.
Pes je zrcalo lastnika!
Tista baba z Maribora (Vagala) se je na TV, mislim da med eno oddajo, kot je tednik ali Preverjeno, prav norčevala iz nas, policije, strokovnjakov za pasjo vzgojo in še koga. Hudiča babjega je treba tako sprefukat, da ji niti beseda pes ne bo nikdar več prišla na pamet, kaj šele, da bi psa imela. S svojimi izjavami je dokazala, da ni sposobna dojeti, da ljudem v naši državi ni po volji tako zlorabljanje psov. Odkrito povem, da bi jo z veseljem prebičal, kačo hudičevo...
Zakaj pa zdaj kar naenrat potrebujemo kraj, čas in kdo je to storil. Ko pa vsi vemo, da lahko v Sloveniji sodišče obsodi tudi če se ve le, da se je ne-kje, ne-kdaj, ne-kaj zgodilo.
Ali ne bi raje zapel nekajkrat svoje mantre: Janša, Janša..., ...
Take ljudi bi morali spustiti v ring z grizliji ali levi in naj sami pokažejo svoj pogum. Drugega si ne zaslužijo. Veliko je morilcev, za katere je znano, da so prej mučili živali. Danes psi, jutri človek, ker so ti "ljudje" brez srca in čustev do kateri koli živih bitij.
tuki se zgražate ko pa pes ogrize kakšnega otroka je pa spet lastink kriv pa če prav je šel samo v trgovino pa še ena stvar teh psov SE NE DA rehabilitirat prej ali slej so napadalni ker so za to vzgojeni. ko pa ubijejo kakšnega človeka pa ste v komentarjih da nebi pisal. Zame je pes varnostnik. in s tem namenom sem ga imel pa sem se dost ukvarjal z nim.
Moji sosedi imajo v gosto naseljeni mestni soseski dva psa, ki cele dneve izza ograje lajata kot besna na vse mimoidoče, posebej pa še na pse, ki jih lastniki mimo plota sprehajajo vsak večer po cestici. Mimoidoči psi so kultivirani in umirjeni, tisti dve mali žverci pa spuščata take štime, da je za po-pizdit. In ko sem enkrat soseda vprašal, zakaj ravno v času večernih informativnih oddaj spušča psa ven, da v poletni vročini niti TV-ja ne slišiš, mi je rekel, da je pes pri hiši zato, da laja. Verjamem, da ni sposoben dojeti, da središče Ptuja niso Haloze, a proti takim bi tudi morali imeti kake predpise, da bi se malo "ohladili" v svoji moteči dejavnosti.
samo v slovenije rabimo nevem kakšne dokaze da politiki kradejo, da se psi živi koljejo, še malo pa bojo nas klali, pa bojo rekli da so potrebni dokazi
To je pa tacenski evangelij...
Naj se raje ukvarjajo z politiko in reševanje socialne stiske pri ljudeh in službami da bodo ljudje imeli kaj za delati in jesti...tam naj raje organe ustanovijo...da bi preprečili to.
Mislim, da se z ljudmi že kar nekaj ministrstev ukvarja in kolikor opažam, ne morejo nič narediti, če si ljudje sami ne pomagajo. Žal se nekaterim ne da delat, pa raje socialke vlečejo, zraven pa fušajo na črno. Tako, da se raje za živali pobrigam. Pa kr ugovarjajte, imate pravico.
uf kako mi taki dvignejo pritisk, žal ne smem izrazit svojega mnenja glede tega kaj si mislim o takih-robicilo, ker me bo admin cenzuriral...ampak lahko si predstavljaš kje te vidim, kaj ti želim in kako upam, da boš končal
uspavat bi bilo treba ljudi ki se jih ne da prevzgojiti. povratnike v zaporih, na primer.
Šit po nesreč sem stisnila dislike... se opravičujem ... z izjavo SE strinjam!!! (y)
Pes napade vedno z razlogom. ČLVEK ZA NAPAD RAZLOGA NE RABI žalostno ampak resnično.
pes napade ker se počuti ogroženega, kar je samoobramba. tako kot vsaka druga žival. človek pa napada iz mnogo drugih razlogov. in tudi navadi druge živali da se počutijo ogrožene, tudi ko to niso.
organizatorjem takih bojev smrtno kazen. in niti besede o človeških pravicah, s tem je šel zahod močno predaleč.
Groza, bogi kužki. Tale direktorica ne morem jo poslušat, samo sprenevedanje z njene strani. Verjetno še sama sodeluje na borbah.
vesna debela če bereš to ko te dobim v roke boš ti in tvoj zadrogiran ded konkretno naje...... nism pozabo na stare dolge plus tega to kaj počneš z pesi še me je bol razjezilo pazi se bajsika zadeta;)
No, čakam, da se ljudi prevzgoji, ker potem ne bo več pasjih bojev in ne bo več vprašanja kam in kako s psmi, ki ostajajo za njimi. Škoda, da ne vidimo dlje od lastne koristi.
...U.D.B.A... 29. 08. 2014 20.31
bodo pa bullmastifi
veliko napako delajo tudi tisti, ki pse vzrejajo....mladičke prodat samo da se čimveč, ter čim bolj zasluži....ne glede na to v kakšne roke gre.Tukaj bi se dala narediti kontrola, da bi bil kaznovan vzreditelj, saj mora on oceniti v kakšne roke gre njegov pes. Sem ponosen lastnik dobermana - nevarne pasme a ne? in ko sem ga šel iskat me je vzrediteljica morala spoznat, da je videla v kakšne roke gre njen mladič. Podpisal sem tudi pogodbo o tem, da če s psom ne bom ravnal v skladu z merili in etiko vzgoje psa (tudi pasme same), ima vso pravico da mi psa odvzame, kadarkoli! Vsi psi bi morali obvezno it v pasjo šolo, ter spremeniti bi bilo potrebno zakonodajo, da se mučenje živali enači z mučenjem ljudi, kazni naj bodo rigorozne, da bo ljudi mal streznilo. Dejstvo pa je da vsak človek ni sposoben imet psa, ne glede na to kakšna je pasma. Za psa rabiš čas in še enkrat veliko časa, ter pravilna vodila in navodila! Zakaj se v naši banana republiki ne da uredit ena zadeva, katera je na dnevni/tedenski tapeti in se izkaže za totalno neurejeno!Osebno pa bi vsakega ki psa/pse vzgaja v duhu bojev in agresije na gobec...večkrat zaporedoma!
Tudi jaz! +++++++++++
Jasnovidec Cosmos 28. 08. 2014 23.42
Pa kaj je z vami nekaterimi psi,hiči kot je dannyer,Uroš Miloševič in še eno par sličnih.Ob prebiranju takih komentarjev me grabi taka jeza,da ni vredno tukaj pisati kaj bi naredil z vami,če bi vas dobil v roke ker tako ali tako brišejo komentarje in je tale portal popolnoma brezvezen.Takim kot sem jih omenil samo priporočam da vzamejo štrik in se obesijo da ne odo delali sramote na tem svetu.
če pes po ukazu napade človeka ali sodeluje ne glede na izid se ga odstrani .
v zda pravijo, da je neodgovorno dati psa ,ki je poškodovan ali ,ki je doseljeval v hudi agresij ali v hudem napadu na človeka .zakon je jasen čeprav je ubogal ukaz gospodarja . zakon je tam jasen tak pes je nevaren in ga je nemogoče prevzgojiti tveganje bi bilo preveliko , tak pes konča svojo pod .
pse imam rad včasih celo bolj kot ljudi . samo kljub temu ne dajem psov nad ljudmi . mučit jih ni treba . . naj lepše je kote pogleda pomaha z repkom reče vuf ti prinese časopis se vrše na noge potem pa dokler ga ne podcartaš ( kot cestnina) se ti ne umakne hehehe.
ISSN 2630-1679 © 2024, Moskisvet.com, Vse pravice pridržane Verzija: 1068