Moskisvet.com
image (28)
Visoki obrati

V električnih vozilih ni prihodnosti?!

N.J.
17. 12. 2013 08.11
52

Električni avtomobili so sicer vedno bolj priljubljeni. Ne le, da so bolj ekološki, tudi cenejši so za uporabo. Očitno pa na trgu rabljenih avtomobilov prevladuje drugačno mišljenje, kajti na tem električni avtomobili niso visoko cenjeni.

Rezultati raziskave, ki jo je za britansko spletno stran The Telegraph izvedla Cap Avtomotive, so pokazali, da električnim avtomobilom najhitreje pada vrednost. Po treh letih od nakupa lahko prodajalec pri prodaji povprečnega električnega avtomobila iztrži le še dobri 20 odstotkov nakupne cene. Za primerjavo naj povemo, da se tri leta star dizel proda za 44,7 odstotka nabavne cene, medtem ko cena bencinarju pade na 43,6 odstotka nabavne cene. Vsekakor je to zaskrbljujoč podatek, glede na to, koliko manj škodljivi so električni avtomobili za okolje.

K sreči pa obstaja tudi dobra novica za lastnike električnih vozil: hibridni avtomobili so se izkazali za izjemno odporne, kar se tiče padca cene. Toyota prius in honda insight tako v treh letih izgubita 'le' 54,7 odstotka cene.

 

KOMENTARJI (52)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Se da tudi na drugačen način polniti baterije ,kako se že polnijo baterije na Voyager 1?? Po mojem je to najbolj čista pridobitev energije za en avto vsaj 25 let,ta odpadek ki pa nastane pa se da lepo skladiščit v za to prirejenih skladiščih pozneje pa mogoče celo na mesecu...
Kje pa piše da morajo električni avtomobili biti 100% ekološki. To utvaro so ustvarili mediji in "pretirani" zagovorniki ekologije, gre se zato da se zmanjša onesnaževanje okolja z prometom oz. z motorji na notranje izgorevanje ki imajo ZELO slab izkoristek. Seveda je logično da električna vozila rabijo energijo ki jo je potrebno od nekje pridelati, ampak tudi če jo pridelamo iz termo elektrarn imajo le-te se vseeno veliko boljši izkoristek kot pa neki motor z notranjim izgorevanjem. Energijo pridobljeno na alternativni način, bi bilo za pogon toliko vozil kot jih je zdaj na cestah absolutno premalo...
na tvojo žalost imajo termoelektrarne in motorji z notranjim izgorevanjem tam-tam izkoristke, s tem da bi bilo potrebno elektriko kasneje še pretvorit v mehansko delo, ker pomeni dodaten padec izkoristka (pri elektromotorjih seveda)... preprosto dejstvo
David Mrvar 19. 12. 2013 18.09
Kraut, na naše veselje je iz termoelektrarn pridobljeno manj kot polovica vse elektrike in tako tvoji izračuni podejo v vodo. Samo petina elektrika, ki jo jaz uporabljam za polnjenje baterije avta, pride iz kurjenja premoga, zem. plina in nafte skupaj. Skoraj 60% je proizvede NUK in dobrih 20% je iz obnovljivih virov.
V Sloveniji povprečno okoli 35 % električne energije pridobimo iz fosilnih goriv (predvsem iz premoga), okoli 35 % iz jedrskega goriva, ostalo pa iz energije tekoče vode ter ostalih virov (sončna energija, les, biogoriva, vetrna energija).
No ja, nafilajte mi avto samo z "ekološko neoporečnimi viri energije", pa bom verjel da je električni avtomobil ekološki, nato pa mi nafilajte še miljon takih avtomobilov... Pa ne zagovarjam vozil s pogonom na notranje izgorevanje, ampak alternativni viri energije imajo preveč pomanjkljivosti da bi z njimi lahko vsaj približno spodobno nadomestili trenutno energetsko porabo...
virtualc136 17. 12. 2013 23.11
Kdo pa pravi da so električna vozila popolna? Štos je v tem da so v vsakem pogledu (razen dometa) boljša od ''klasičnih'' vozil. Vozila na električni pogon imajo 2,5-3,5x večji izkoristek od vozil z motorjem na notranje izgorevanje in pridelajo občutno manj onesnaženja, vključno z izdelavo in s pridelavo električne energije. Alternativni viri energij res niso popolni, ampak te pomankljivosti niso nerešljive. Energijo, ki bi bila potrebna za pogon teh vozil se da zagotovit postopno. samo z glavo je treba delat in se lotit problema sistematično. Tvoja logika pa ne drži vode. Če prav razumem kar hočeš povedat se s tem ne splača ukvarjat, ker nimamo še vseh rešitev?! Kakšna butasta logika je to?
Kje sem napisal da se ne splača s tem ukvarjat? Ne vidim potrebe po pogovoru z napadalno usmerjenim osebkom ki ne premore razumevanja nekega komentarja, premore pa popolnona nekonstruktivno kritiko, ki sloni na napačno interpretiranih dejstvih. Aja, kar se izkoristka tiče, naj ti razložim na način, da boš lažje razumel. Ti si elektromotor... tvoja žena seksa samo s tabo od kar sta poročena, kar zate pomeni zelo dober izkoristek nje (100%). Zelo verjetno pa je pred tabo mela že precej drugih natepačev (elektrarna), kar tvoj procent občutno zmanjša... pa lep dan
David Mrvar 19. 12. 2013 18.15
Brez veze si je na ta način podajati žogico. Lapate lahko v nedogled. Prepričanih se ne da prepričati. Kljub začetnim slabostim e-mobilnosti mi e-avto odlično služi leto in pol. Pri treh kolegih lahko polnim direktno iz sončne elektrarne, vožnja me stane manj kot 1€/100km, pridem kamorkoli v Sloveniji brez težav. Skoraj neslišna, mirna in dinamična vožnja z odličnim navorom - NEPRECENLJIVO! V garaži nič več ne smrdi. Več o izkušnjah z e-avtom:
David Mrvar 19. 12. 2013 18.16
guglaj eliczero
Kjegavidissss 06. 02. 2014 23.20
Ne me narobe razumet HUGE fan električnih ampak vseeno se računica ne izide. Koliko časa ti zdrži baterija? oz. koliko bo stala zamenjava. Glede, da že avto stane 28.000€, ja ja vem ste na državnih jaslih oz. sem ti dal 5000€, da si si lahko privoščil tole igračko. Ampak brez teh 5000€ me ne prepričaš, da se izplača pa greva takoj računat.
Miri Graovac 17. 12. 2013 18.40
mocno dvomim v zgoraj napisane besede, povprasevanje po elektricnih avtomobilih se stopnjuje...s tem tudi drzi bol ceno. ce se pa rabljene elektricne da ceneje ki dobit kot pa klasicne te pa prosim novinara da me usmeri
virtualc136 Odlično napisano električen avto je praktično zastonj če imaš module na strehi...energija ekološko čista.
Čudno a ne .baterija je tista ki se stroši tam 7-8 let ...zato se z časom tudi cena niža, če pazamenjaš novo baterijo je cena avta takoj višja.
konje si kupmo vsi, pa bo davek na fige
Zanimivo/žalostno je koliko neresničnih informacij kroži okoli glede električnih vozil. 1. Eletrična vozila SO bolj ekološka. Odslužene baterije/akumulatorje se da razgradit in material ponovno uporabit. 2. Električno energijo se da pridelat tudi na ekološko neoporečen ali pa skoraj neoporečen način. Kakorkoli že, električno energijo se da v vsakem primeru pridelat in uporabljat na okolju bolj prijazen način kot s predelavo/uporabo fosilnih goriv. To da se te energije ne da pridelat ni res. Vse se da če se hoče. Ampak problem je sistemski. Pri teh zadevah bi morale ukrepati države. Posamezniki ne moremo/ne morejo nič. 3. Pri pravilni uporabi/vzdrževanju akumulatorjev/baterij je življenska doba le teh ZELOOOOO dolga in občutno presega življensko dobo povprečnega avtomobila z motorjem na notranje izgorevanje. Isto velja za elektromotor. Pri pravilni uporabi in minimalnem vzdrževanju je življenska doba le tega praktično neomejena. 4. Električna vozila se ne prijemajo tako kot so nekateri pričakovali zato, ker so predragi in zato ker je mentaliteta ljudi katastrofalna. Predragi so zato ker je količina proizvedene opreme za električna vozila premajhna. Več kot se bo tega proizvedlo, več bo konkurence, cenejši bo proizvodni proces in cene bodo vedno nižje (predvsem za baterije/akumulatorje). Kar se pa mentalitete ljudi tiče lahko pa navedem eno lepo primerjavo. Koliko ljudi ima avte z bencinskim motorjem? Koliko % od teh se vozi na avtoplin? Če bi trdil da jih je 5% bi verjetno rekel preveč. Razlogi so pa isti kot pri električnih vozilih. Treba je imet denar za začetno investicijo (ki je v primerjavi z električnim vozilom sicer zanemarljiva). O avtoplinu ravnotako kroži ogromno enih neresničnih informacij (da je nevaren, da je neekonomičen, da je škodljiv, da ni dovolj točilnih mest...) Kar se tiče dometa električnih vozil je pa tako: veliki večini ljudi zadostuje domet 100km, kar je povsem izvedljivo. V praksi je izvedljiva tudi izdelava električnih vozil z dometod 400km in več vendar je tukaj spet problem cena. za nekoga ki ne dela več kot 100km na dan in lahko baterije/akumulatorje polni čez noč to torej ni noben problem. Tudi v Sloveniji je bilo predelanih na električni pogon že kar nekaj vozil (pobrskajte malo, google najde vse) Če bi imel finančna sredstva si se projekta takoj lotil. Dolgoročno se ti investicija brez dvoma povrne.
Podpišem se pod tole!
Končno spet en pameten komentar! Se strinjam z napisanim! Žalostno pa je da naši novinarji nevedo več drugo kot prevajat tuje članke!
točno! je pa problem tudi v obdavčitvi sestavnih delov! namreč pri bateriji iz kitajske je skoraj več carine pa davka kot stane baterija! pa ostala birokratska polena pod noge zanesenjakom! sam bi mel takoj en tak avto pa kaj , minimalna ne zadošča če sto let šparam!
google tud ve kaj isces, je spet ena prostozidarska loza
kaj pa hho???????????kaj pa orgon????????????????
virtualc136 , kje bomo pa dobivali surovine za baterije naslednjih 100 let ? Ali bomo šli spet na tehnologijo , za 100-150 let, potem pa jovo na novo... Dajte razmišljajte malo bolj dogoročno, ne samo za svojo rit naslednjih 50 let. Električni avtomobil je dobra rešitev, ampak ne z akumulatorjem kot shranjevalnikom energije. Ko bo Kitajska zaprla pipico s surovinami za baterije, potem boste pa jokali.
Če bi proizvajalci avtomobilov začeli masovno izdelovati električna vozila in toliko denarja vlagali v razvoj kot ga zdaj v motorje z notranjim izgorevanjem bi tudi baterije bile boljše! Drugače pa GozdiJože, ko bo vzhod zaprl pipco z nafto bomo pa res jokali, ne samo ker se ne bomo mogli peljati z avtom ampak ker bomo lačni!
virtualc136 17. 12. 2013 23.22
@GozdniJože: tvojim izjavam se lahko samo smejem :) Zaloge nafte so pa neomejene? Dejstvo je, da imamo na voljo tehnologijo, ki je precej bolj neškodljiva za naravo in neprimerljivo bolj ekonomična. Treba je pa mislit naprej. Če se problema ne bomo lotili resno bomo v nekaj desetletjih hodili peš, lačni bomo in zeblo nas bo! Sicer se pa akumulatorje da izdelovat še iz česa drugega kot iz svinjca in litija.
da so bolj ekološka to ni res saj za izdelavo baterije naredijo več škode kot 100 avtomobilov ki se vozijo pa ta ekološki terorizem je pa že tudi šel čez rob okusa. edini vire energije ki je lahko večno so lahko fuzijska energija ki bi jo morali začeti počasi obvladati le ta energija je lahko za nas večna. je pa res če nočemo industrije se pol tudi razmnoževati ne bi smeli saj pol nebo dela . . tukaj pa nastane problem.
Ti pa pojma nimaš a ne...veternice ,hidroelektrarne pridobivajo čisto energijo Eavto kuri to energijo,Kaj pa meniš da je v vsakem klasičnem avtu kot akumulator?Poleg nafte ,smrada in olj?
David Mrvar 19. 12. 2013 18.57
dannyer, postrezi nam s kakšnim linkom do dokazov, da boš izpadel vsaj malo verodostojen.
Kakorkoli pogledaš ni električno vozilo nikoli uspelo in bilo množično uporabljeno. Naftni lobiji ne pustijo graditi električnih polnilnic, pa cene teh vozil so če pogledate na avto.net pretirane do amena. Večini tudi ni do njih, ker je avtomatski menjalnik, kratkega dosega in brez komforta. Problem pa se pojavi tudi pri homologaciji, če gre za predelano vozilo
Tisti, ki enkrat proba avtomatski menjalnik, navadnega noče več. Razen kakšnih prepotentnih maldeničev, ki mislijo, da so v formuli.
Avtomatski menjalnik je dober samo in le za Ljubljano in podobna mesta. Za vse ostale prepotentne mladeniče in običajne mladeniče (zna bit tudi kakšna mladenka zraven) pa je dosti bolj zanimiva vožnja z ročnim menjalnikom. Vsaj imaš občutek da upravljaš z avtom, ne da avto upravlja s tabo.
Seveda ni, če gre za nateg, zlasti v hibridih, ...pa tudi, če bi imeli vsi električna vozila, bi bila potem distribucija energije premajhna, pa bi se spet gradile nove elektrarne, kar spet pomeni obremenjevanje okolja, in smo spet pri stari pesmi. Seveda ni prihodnosti, za povrh pa je za to elektriko treba plačevati, to pa pomeni odvisnost, in nadzor hkrati. Prihodnost je v energiji, ki temelji na kvantnem polju, etru, ...
Dovolj je da si daš module na streho n imaš vožnjo zastonj.Logika se ne vrti najbolje?
Ja, z moduli na strehi boš lahko poslušal radio, pa še ženska si bo lahko prižgala lučko za šminkanje!
virtualc136 17. 12. 2013 23.31
@jeti48: tvoji komentarji dosegajo nove dimenzije omejenosti. Več komentarjev kot preberem, bolj se zavedam koliko bedakkov je na tem svetu, ki se delajo pametne brez da bi preverili dejstva. Sploh veš koliko energije pridela fotovoltaika ob primernem vremenu/uro? Pobrskaj malo, izobrazi se, potem se pa lahko pridružiš debati z velikimi fanti :)
Sem pogledal ccene rablenih na avto.net Te_sla letnik 2009 se prodaja za 73.400 EUR, Opel AMPERA letnik 2011 se prodaja za 31.900 EUR. Meni tole ni ravno 20% nove cene.
David Mrvar 21. 12. 2013 22.18
I-miev 2010 se prodaja za 16k€, nov me je stal 16.140. V treh letih bi tako izgubil 1%
Sem pogledal na avto.net Te-slo novo ponujajo za 75.000EUR za 20 % takoj, tale trenutek zdaj, kupim rabljenega. To je 15.000 eur.
Današnji Tesla avto nima veliko skupnega z avtom kakršnega je imel Tesal, kar se tiče vira energije za pogon, ...Tesla namreč ni uporabljal 'javnega' (plačljivega) vira energije. Je bil pač Tesla, ne te-slo.
Kje bi lahko dobil rabljen električni avtomobil za 20% nabavne cene? Kupim takoj.
Problem teh avtov je ,da te "batarije" niso dovolj zdržljive.Te batarije bi morale zdržati vsaj kakšnih 300km in seveda vsaka bencinska črpalka bi morala imeti več teh enot za polnjenje.Seveda bi bilo dobro ,da bi še kje v mestu bile te polnilne enote.
Obstaja druga rešitev. Akumolatorji iz vrste ogljika (graphene), Take baterije so razgradljive, večkrat se lahko polnijo in najpomembneje, napolnijo se v nekaj minutah. Take baterije že obstajajo v malih dimenzijah.
User1063544 17. 12. 2013 11.28
Tako se dela antipropaganda... Zanimivo pa je, da so eni tako pametni da vejo točno kakšen domet ima recimo Ampera, Tesla car itd... Poglejte si domet recimo Ranulta Elyze ipd.. Problem je v tem da bi industrija že štancala komercialne električne avtomobile ampak se pojavi težava da vam ne bodo mogli prodajat tople vode.. Nemci recimo ima pri Renaultu finto da kupiš avtomobil, in najameš akomulator, skupšni strošek letno pa nanese več kot da bi se vozili z enim povprečnim bencinarjem.. ZATO V ELEKTRIČNIH AVTOMOBILIH NI PRIHODNOSTI. Ker s evam njihova računica ne izide. Naslednja finta je tankanje grafena kot je opisal kolega zgoraj... Dejstvo p aje da je njihov cilj da ste vi dalje odvisni. Danes lahko s pomočjo Do It Yourself načrtov konvertirate malega Cliota, z elektromotorjem od viličarja in akomulatorje vozilo ki ima avtonomijo cca 250km pri 60km/h.. In to je najcenejša varianta (cca 3000€).. Zato dragi zagovorniki neekonomičnosti, najprej se prepričajte kaj je dandanes izvedljivo preden začnete pljuvat po osebni osvobodi v energetiki...
3je strokovnjaki.. eden piše batarije, drugi akumolator in tretji akomulator.
PonovnoRojen imaš prav, prihodnost ni v tem, da si odvisen od nečesa, ker to pomeni tudi nadzor nad tabo preko te odvisnosti.
Bo treba zgruntat kako premagati odvisnost od hrane in strehe nad glavo, pa nam naši vrli politiki ne bodo ničesar več mogli !
Preprosto, gremo nazaj v srednji vek, vzamemo vile, lopate, krampe in macole in ubogamo Iztoka Mlakarja - Puntarska.
Edini problem baterij je to da so drage! Ni to problem da bi morale zdržati 300 km ali se ne vem koliko več. Koliko pa naredimo na dan povprečno kilometrov? Več kot 100 bolj malo kdo. Se se pravi zakaj bi potem imel baterij za 300 km? Avto ti celo noč stoji in se ti lahko polni! In se za vse tiste ki mislite da je električni avto potrebno polniti na polnilnih postajah, polni se lahko doma na navadni vtičnici, polnile postaje so zgolj za "rezervno" polnjenje. Kar se tiče predelave vozila na elektro pogon, niti ni tako zakomplicirano in ni ne vem kakšnih problemov
...z homologacijo. Problem je še vedno ekonomski. Govorim iz lastnih izkušenj, da ne bom izpadel "pametnjakovič"!
markusa23 ja ,če gledaš samo slovenijo ne narediš več kot 100km.Kaj pa druge države ,ki so večje in dejansko naredijo več kot 100km in 200km?Če imaš doma garažo kaj pa ,če živiš v bloku pa nimaš garaže?Kaj pa če kot živeč v bloku imaš garažo a v njej ni elektrike?Treba je na vse pomisliti in ,da betarije zdrži tam nekje 300km se mi zdi realna. Več bo betarija zdržala bolj bodo ljudje vrjeli in si želeli tega. Od viška še glava nikoli ni bolela.
Še to..Na bencinskih postajah bi lahko se tudi prodajale polne te bedarije v primeru ,če ti crkne in , če seveda da hočeš imeti zravn v pretlažniku rezervo.
Cena pade ker je v osnovi prenapihnjena. Spusti se zgolj na realno vrednost.
V osnovi je prenapihnjena zaradi subvencij pri nakupu.
ISSN 2630-1679 © 2024, Moskisvet.com, Vse pravice pridržane Verzija: 1078