Moskisvet.com
igra - 1

Novice

Tako lahko vedno zmagate!

N.J.
15. 12. 2015 08.10
1

Verjetno ste se že kdaj igrali igro kamen-papir-škarje in izgubili? Kitajski matematiki so natančno preučili to igro in izračunali, kako si lahko zagotovite največje možnosti za zmago.

igra - 2
igra - 2 FOTO: Thinkstock

Že več matematikov in teoretikov se je doslej ukvarjalo z igro, pri kateri dva igralca na tri pokažeta ali iztegnjeno dlan (papir) ali pest (kamen) ali le iztegnjena kazalca in sredinca (škarje). Med škarjami in papirjem zmagajo škarje (ki razrežejo papir), med papirjem in kamnom zmaga papir (ker ovije kamen), med škarjami in kamnom pa zmaga kamen, saj ta skrha škarje.

Eksperiment, s katerim so poskušali ugotoviti najboljšo možno kombinacijo za zmago, so izvedli Bin Xu, Hai-Jun in Zhou Zhijian Wang z univerze Zhejiang na Kitajskem, izsledki pa kažejo drugačno sliko kot bi mislili. 

Teoretično gledano je igro najbolj igrati naključno. So trije izidi: zmaga, poraz in izenačenje, vsaka opcija, naj bo kamen, papir ali škarje, je lahko zmagovalna ali pa pomeni poraz. Zato je najbolje uporabiti vsako potezo enkrat: tretjino namenimo škarjam, tretjino papirju in tretjino kamnu.

V resničnem življenju so takšna ravnovesja sicer zaželena in normalna, a Zhijian je med izvedbo poskusa s pomočjo 72 študentov opazil drugačen vzorec. Študente so razdelili v 12 skupin po 6 in vsak je odigral 300 iger. Zhijian je pozornost namenil proporcionalni porazdelitvi števila zmag.

igra - 3
igra - 3 FOTO: Thinkstock

Tisti, ki so izgubljali, so ubrali sledečo strategijo: vsak je vsako opcijo uporabil približno enakokrat in torej deloval v skladu s teorijo tretjina kamnu, tretjina škarjam in tretjina papirju. Ko je natančneje proučil, je je ugotovil, da so zmagovalci ponavljali vedno eno in isto taktiko, poraženci pa so sledili.

Zhijian ugotavlja, da se igralci držijo zmagovalne strategije, kar imenuje ciklični tok vztrajnosti (persistent cyclic flows). Ta poteka približno takole: igralca A in B začneta povsem naključno:
- A pokaže kamen, B papir. A izgubi.
- A predvideva, da bo B znova pokazal papir, zato mora pokazati škarje, da bi zmagal.
- B je izgubil. A predvideva, da bo B naslednjič pokazal škarje, zato pokaže kamen in znova zmaga.
Večjo verjetnost, da boste zmagali, imate torej, če uporabite teorijo predvidevanja kot pa če vsako potezo uporabite enkrat v naključnem vrstnem redu.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (1)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ISSN 2630-1679 © 2024, Moskisvet.com, Vse pravice pridržane Verzija: 660