Cooper Hefner je tisti izmed štirih otrok pokojnega Hugha Hefnerja, ki je sprejel nehvaležen posel, da na čelu Playboyevega cesarstva nasledi očeta, ki je to blagovno znamko začel graditi pred 65 leti, ko je na naslovnico revije postavil pomanjkljivo oblečeno Marylin Monroe. Toda gola dekleta so bila samo okras, vsebina je bila veliko bolj poglobljena in je ponujala tisto nekaj več, kar so moški vseskozi potrebovali. Dokaz za kakovost je dejstvo, da so se pri najbolj znani reviji za moške utrjevali ali z uradništvom sodelovali številni svetovno znani pisci, kot so John Steinbeck, Jack Kerouac, Arthur C. Clark, John Updike in mnogi drugi.
Poleg tega je revija prvič izšla v času povojnega gospodarskega vzpona, vsesplošnega optimizma in vere v boljšo prihodnost, ledino pa je orala tudi na področju moralnih vrednot – v čudnih časih, ko golote ni bilo mogoče videti niti v kinu, niti na televizijskih zaslonih, še posebej pa ne v tiskanih medijih. Za razliko od sina Cooperja oče Hugh ni imel česa izgubiti. Playboy je ustanovil z denarjem, ki si ga je izposodil od svoje matere. Hefner mlajši lahko danes, v koliko ne najde nove formule za privabljanje javnosti, izgubi vse – in glede na poročila revije Forbes je to kar okoli 50 milijonov evrov.
Druga generacija, drugačna pravila
V dobi interneta, ki ponuja vse, kar si človeški um lahko predstavlja, si bo Cooper težko izmislil še kaj novega. Njegov oče je imel veliko več manevrskega prostora za ustvarjanje, zato se je Playboy Enterprises ukvarjal tudi s snemanjem filmov, televizijskih serij, zahvaljujoč Hughu Hefnerju pa tudi s produkcijo škandalov in razuzdanih zabav v svoji slavni rezidenci, po kateri so skakljale playboyeve zajčice ter vsi, ki so kaj veljali in pomenili v ameriškem javnem življenju. Cooper ima veliko težavo tudi s karizmo, pa čeprav to spretno prikriva in se veselo fotografira ob zasebnem letalu, obkrožen z lepoticami, oblečenimi zgolj v spodnje perilo. Težko, da ne trpi za kompleksom manjvrednosti, ko se primerja s svojim pokojnim očetom, ki ga bo težko kdor koli zares nadomestil.
Da se s priljubljeno revijo za moške dogaja nekaj nenavadnega, so v zadnjih tednih opozarjali številni mediji, tudi The Washington Post, kjer so se je sklicevali na Cooperjeve poskuse, da preoblikuje uredniško politiko revije, ki že dolgo vpije po osvežitvi in ki se več ne ukvarja samo s poslovneži z aktovkami v rokah in z od gela svetlečimi nazaj počesanimi lasmi, temveč tudi z mladimi in uspešnimi biznismeni s slušalkami v ušesih in pametnimi mobilnimi napravami v žepu - pravzaprav s Cooperjevimi vrstniki, za katere so rezultati raziskav pokazali, da jih seks ne zanima niti približno toliko, kot je v preteklosti očetovo generacijo.
Za slabo prodajo kriva tudi znana politična imena?
Playboyev izvršni direktor Ben Kohn je pred nedavnim obupan priznal, da so se na neki točki začeli ukvarjati celo s »snemanjem twerk-videov«. Potrdil je, da je blagovna znamka resnično skrenila z ustaljenih tirnic in da iščejo rešitve za 21. stoletje. Še leta 2015 so se pri Playboyu odločili, da ne bodo več objavljali golih lepotic in se želeli na ta način oddaljiti od konkurence. »To je ravno v nasprotju s tem, kar Playboy dela playboyevski. Sam sem prepričan, da se nikomur ne bi smeli opravičevati zaradi seksa,« danes pravi Cooper. »Mi resnično nismo generacija, ki je svojo moškost prvič prepoznala, ko je očetu na skrivaj izmaknila njegov Playboy. Prve izkušnje smo pridobili na svetovnem spletu ob gledanju video posnetkov spolnosti, in to z visoko ločljivostjo,« je pred nedavnim povedal Cooper, ki tudi sam poskuša najti pot do novega občinstva. In ravno to je razlog, zakaj je po prevzemu očetovega podjetja v Playboy vrnil goloto – njegovo prvo naslovnico je krasila gola igralka Scarlet Byrne, znana po vlogi Pansy Pakinson v filmih o Harryju Potterju.
A težava je v tem, da se z imenom njegove blagovne znamke tesno povezuje tudi ime aktualnega ameriškega predsednika Donalda Trumpa in filantropa ter republikanskega financerja Elliota Brodyja – oba naj bi namreč imela afere s Playboyevimi lepoticami. Pred nekaj meseci se je razvedelo, da je moral Broidy, podobno kot pred njim Trump, podpisati tajno pogodbo z eno izmed zajčic, ki ji je plačal za njen molk. Vse to Cooperju dodatno otežuje in zapleta življenje. Prav tako mu na roko ne gre niti čas, saj je danes pornografija vsakomor dostopna že z nekaj kliki. Naslednik se je zato odločil, da se vrne k očetovim začetkom, ki je v svoji prvi izdaji revije davnega leta 1953 v uredniškem uvodniku iskal ženske za »prijetno kramljanje o Picassu, Nietzscheju, jazzu in seksu«.
'Zabava za moške' postaja 'Zabava za vse'
Cooper ni preobremenjen niti z drastičnimi spremembami v estetskem smislu. »Pred petimi leti je bil Playboy tovarna, iz katere so redno izhajali isti izdelki – pobeljene blondinke, rdečelaske in dekleta, zasnovana po podobi plastične punčke Barbie.« Za razliko od njih je playmate leta 2018 postala hipsterka Nina Daniele, rojena v Bronxu, ki se ponaša z gracioznostjo Penelope Cruz. Da so resnično pripravljeni na korenite spremembe, so pri Playboyu sicer nakazali že preteklo jesen, ko so na naslovnico postavili francosko manekenko Ines Rau, prvo transseksualno Playmate v zgodovini revije. Krilatica 'Zabava za moške' na naslovnici je bila prvič zamenjana z 'Zabava za vse', prihod novega odgovornega urednika Jamesa Rickmana pa je revijo iz koketnega glamurja potisnil v – kot opisujejo nekateri, - čisti naturalizem.
Čeprav je enkrat, že zapustil poslovne partnerje, ker ni bil zadovoljen z njihovo politiko delovanja, so Cooperja vendarle prepričali, da se je vrnil. Ne zato, ker je Hefnerjev sin, temveč zato, ker verjamejo, da vendarle ima ideje, kako bi morala revija izgledati na začetku 21. stoletja. Poleg tega je imel neizmerno rad svojega očeta in želi blagovni znamki povrniti ugled in moč, ki ju je uživala pred 30 leti. Kaj menite, mu bo uspelo?
KOMENTARJI (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV