Kofein

Arhiv
Matej Drnovšek - 1

Matej se je s kolesom pognal po bob stezi in posnel tole!

Adrenalin, napor, vonj po naravi, neizmeren užitek in še več - vse to doživlja kolesar med spustom po strmih pobočjih, gozdnih poteh. Pogovarjali smo se s kolesarjem Matejem Drnovškom, ki se je nedavno spustil s kolesom po nekdanji bob stezi v Sarajevu, dogajanje pa posnel s športno kamero. Poglejte si adrenalinski posnetek in preberite, kaj vse nam je zaupal.

Anketa

Arhiv

Kaj vam je pri ženski najbolj pomembno?

strast
E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Hitlerjevo osebno letalo je poganjal ameriški motor - 1

Hitlerjevo osebno letalo je poganjal ameriški motor

M.J.
17. junij 2011, 17:12
19
Velikost pisave:

Prvi izdelek, ki ga je nemško podjetje BMW izdelalo, je sicer bil letalski motor, toda ZDA so bile tiste, ki so BMW-ju po končani prvi svetovni vojni in prenehanju proizvodnje spet pomagale zagnati 'tekoče trakove'.

Radialni motor BMW 132 je prvič proizvodnjo zapustil leta 1926 in je naprednejša in izpopolnjena različica motorja, ki je poganjal znamenito letalo Hornet proizvajalca Pratt & Whitney. Letalo so izdelovali med letoma 1926 in 1942, poganjal pa ga je devetvaljni zračno hlajeni motor radialne zasnove s 27,7 litra delovne prostornine. Poleg letala Hornet pa je omenjeni motor poganjal tudi številna letala nemškega vojaškega letalstva Luftwaffe, med drugim pa tudi obe Hitlerjevi osebni letali, ki ju je uporabljal med svojo vladavino v Nemčiji.

Hitlerjevo osebno letalo je poganjal ameriški motor - 3
Zračno hlajeni radialni motor BMW 132. (Foto: wikipedia)

BMW je po podpisu versajske mirovne pogodbe, ki je nemškim proizvajalcev prepovedovala izdelavo letalskih motorjev, svojo proizvodnjo preusmeril v izdelavo motociklov. Med drugim pa je pridobil tudi dovoljenje za izdelavo motorja z imenom Hornet in BMW je pri omenjenem imenu vztrajal še nekaj let. Motor je proizvedel skromnih 386 kilovatov.

Hitlerjevo osebno letalo je poganjal ameriški motor - 2
Pratt & Whitney Hornet (Foto: wikipedia)

Ko pa so v Nemčiji na oblasti prišli nacisti, je BMW predstavil svojo različico motorja Hornet in ga poimenoval 132. V obdobju 12 let so izdelali več kot 21 tisoč primerkov v šestih različnih variantah, motor pa je poganjal vse od bombnikov in lovcev ter vse do transportnih letal. Adolf Hitler si je v času svoje 12-letne vladavine dal izdelati dve osebni letali in obe je poganjal prav motor 132. Med drugim je letel tudi z velikim transportnim letalom Junkers Ju 52, ki ga je leta 1939 zamenjal popolnoma nov Focke-Wulf Fw 200 Condor. Slednje letalo naj bi Hitlerja 'popeljalo' iz vojne kot zmagovalca, toda letalo je bilo leta 1944 uničeno med zavezniškim zračnim napadom.

Leto pred izbruhom druge svetovne vojne se je motor BMW 132 zapisal v zgodovino s tem, ko je 10. avgusta 1939 letalo Condor poletelo na direktnem poletu iz Berlina v Združene države Amerike. Omenjeno letalo so poganjali štirje motorji tipa 132 in so letalo Condor ponesli po takrat še prijateljskem zračnem prostoru. Ob zaključku vojne pa se je končala tudi njegova 'kariera', saj se je končala tudi doba, v kateri so letala poganjali radialni motorji.

Pošlji prijatelju Natisni

Oceni:

  • Ocena članka: 4,2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
4,2
glasov 9
Komentarjev: 19
 
tmarjan24 11.01.2018 12:38:37
Ponudba za zavarovanje posojil Za vaše posojilo zahteva za oživitev vaših dejavnosti, bodisi za izvedbo projekta ali za nakup stanovanja ali pa potrebujete denar iz drugih razlogov preveč. Strinjam se, da vam pomagam z zneskom od 5000 € do 10.000.000 € s stopnjo 3% letno in s trajanjem od 1 do 30 let. prosim, prosim kontaktirajte me za več informacij. E-pošta: reseaufinance510@gmail.com E-pošta: tmarjan24@gmail.com Whatsapp: +38651390291
 
Janrus 20.06.2011 12:00:57
Letalo Pratt&Whitney Hornet NE OBSTAJA, obstaja pa serija motorjev s tem imenom...
 
roque_allegro 18.06.2011 08:04:05
Prokleti norci, to sploh ni res. Sej usi vemo da od 45 leta zgodovino piše zmagovalec. In to piše takšne laži d jih treba iskat. Banda zmešana.
 
tiptronic 17.06.2011 22:43:12
Čist vrjamem,da ko se američani zbudijo iz sanj,da je panika,ko ugotovijo,da BMW ni njihov,ampak nemški!!! Ta kompleks ni nov,temu se drugače reče KOMPLEKS MANJVREDNOSTI!!! Če ne bi nemci projektirali in realizirali vesoljskega programa,bi američani še danes bili najbližje vesolju skozi teleskop,tako kot mi slovenčki!!!
Nemci so bili,so in bojo še dolgo časa gonilna sila znanja in vsega,kar nas je oddaljilo od življenja v jamah in zgolj vzdrževanja ognja,ki ga je slučajno zanetila sama narava!!!
 
moelmol 17.06.2011 21:41:19
poganjal ga je ameriški motor deli so bili uvoženi s kitajske
Nonne 18.06.2011 18:56:12
ne, ne bo držalo. da pa BMW hvali "Adolf Hitler" pa ne bo dobro uplivalo na njihove blagovne znamke. Ne, tako pa ne gre !!
lepota in zdravje 17.06.2011 21:18:22
Ja, od kje pa puf,od Amerijev če se še danes "ne ve"
 
word 17.06.2011 18:50:36
Američani se lahko skrijejo pred nemškim tehnološkim napredkom v tistem času. Po vojni so američani "pobrali" vse njihove dosežke in tehniko, vključno z atomsko bombo.
Tomozuki 17.06.2011 18:11:40
Verjetno marsikdo ne ve, da je logotip BMW-ja frontalno gledan letalski propeler.
Topo9gan 17.06.2011 18:27:15
res?
tomam 17.06.2011 19:39:27
V bistvu je to razširjena zgodba, ampak pravi point je v bavarski zastavi.
mad-max 17.06.2011 19:43:34
sorry ampak tvoja mnenja so napačna. logotip bmw-ja ni noben propeler ampak pač zastava bavarske.

če ne verjameš se pozanimi...ker vse od bmw-ja bol poznam kot svoj lastn žep....
krokodil_007 17.06.2011 21:06:49
Če BMW res poznaš tako dobro kot svoj lastn žep potem si verjetno že bil v BMW-jevem muzeju v Münchnu kjer piše, da BMW-jev logo predstavlja ničdrugega kot letalski propeler saj so se na začetku svoje poti ukvarjali z izdelavo letalskih motorjev ;)
rosenbauer 18.06.2011 07:59:16
ko sm obiskal BMW welt w Munchnu je vodič povedal da BMWjev logo predstavlja propeler,so pa ga kasneje barvno povezali z bavarsko (modra-bela)
Dejan Zajebancije 20.06.2011 11:39:46
če je res samo propeler, a ni zanimivo, da je ravno modro-bele (bavarske) barve?
krokodil_007 20.06.2011 13:22:12
a ni zanimivo da je nebo modro z belimi oblaki ? mar to pomeni da nebo predstavlja bavarsko zastavo? NI zanimivo da je facebook-ov logo tudi modro bel ? potem tudi to pomeni da predstavlja bavarsko zastavo?
VolkswagenT1 20.06.2011 15:03:26
BMW-jev znak ni propeler, temveč malenkost spremenjen grb bavarske, saj v času ko je bil BMW ustanovljen obstoječih grbov niso smeli uporabljati za logotipe prodajnih izdelkov.
Andrej Jarič 17.06.2011 17:23:41
nič čudnega,saj je dedek oz.oče georga busha posloval s hitlerjem ;)
Več komentarjev